Blogpost implementatiecoaching 600x400 (1)

Hoe word jij de most valuable player?

Laatst was ik bij het driedaagse seminar van Eelco de Boer. Het ging onder andere over vrijheid als ondernemer en hoe je daarin keuzes kunt maken. Op een zeker moment vroeg hij: ‘hoe word je een MVP: de ‘most valuable player’ in jouw markt?’ Zijn antwoord was simpel: door content te delen via social media en waarde te bieden. En daarom moet je zichtbaar zijn!!! Anders ziet niemand wat JIJ te bieden hebt.

Know-Like-Trust

Dat is eigenlijk: werken aan je Know-Like-Trust-factor en bouwen aan je expertstatus. In drie stappen kun je dan jouw potentiële klanten naar je toehalen:

  1. Know: mensen leren je kennen en weten wat jouw aanbod is;
  2. Like: mensen gaan je waarderen en positief over jou denken;
  3. Trust: mensen gaan jou steeds meer vertrouwen en ontwikkelen het gevoel dat jij een expert bent en een goed aanbod voor hen hebt.

Sommige van mijn klanten hebben moeite met zichtbaarheid. Ze hebben bijvoorbeeld angst om door te pakken en hun waarde in de wereld te slingeren. Ze bedenken smoezen als ‘ik moet nog eerst dit….’ ‘eigenlijk moet ik een andere website…’ ‘ik moet eerst nog een opleiding doen’ etc. Ze raken geblokkeerd want ze denken dat alles eerst perfect moet zijn. Maar ze hoeven eigenlijk alleen maar die eerste stap te zetten en in actie te komen.

Heb je moeite om zichtbaar te worden of weet je niet wat voor berichten je kunt maken? Of je moet bloggen of vloggen? Welke social media kanalen voor jou effectief zijn? Hoe vaak je moet posten? Of vind je het gewoon spannend? Boek dan eens een contentbrainstorm bij mij (via Zoom of offline). In 5 stappen leer ik je het proces van contentplanning en aan het eind van de brainstorm heb je je eigen contentplanning inclusief een enorme onderwerpenlijst op orde!

Ja, dat wil ik!

Posted in

Laat een reactie achter